perjantai 21. lokakuuta 2011

Degree work plan text thing..

This is just a plan of the degree work that teachers wanted.
I'll translate the main points in english when I have time.

LOPPUTYÖSUUNNITELMA, PROJECT : CURSED HOPE



1Tiivistelmä työstä (3 lausetta, huom. kiinnostuksen herättäminen lukijassa)

Olet Eva Madsen, Kanadan armeijan tutkimusryhmän jäsen joka on lähetetty tutkimaan Grönlannin lähelle hylättyä sairaala-alusta joka ei vastaa radiokutsuihin.
Yksinkertaiseksi luultu tehtävä saa kuitenkin karmean käänteen kun alus herää eloon ja huomaat, että et olekkaan yksin. Saatko ratkaistua laivan kirouksen ja pelastutko helikopteriin ajoissa?

2Uniikit featuret (Sisällöllisesti/teknologisesti?)

Episodi-rakenne (tämä on ensimmäinen sarjan episodi)
Visuaalisesti hämmästyttävän ällistyttävä. Katson kuinka paljon Unitystä saa irti.
Viholliset reagoivat valoon / valojärjestelmä

3Karkea MOSCOW-breadown (Taski/tärkeys/vaikeus)

Tärkeys: M Must, S Should, C Could, W Would
Vaikeus: VH Very Hard, H hard, M Medium, E Easy

Vihollisten tekoäly                              M , VH
kentät                                                   M, M
päähahmo                                            M, M
päähahmon kontrollit                          M, H
hahmojen riggaus                                S, M
hahmojen animaatio                            S, M
viholliset / animaatio / skriptaus         M , H
kenttäobjektit                                        E, S
puzzlet / skriptaus                                 S, H
äänet                                                      S, M
imagefiltterit / lightmappays / karkit     C, M
ääninäyttely                                           W, H
User Interface                                        H , C
Alkuvalikko                                           S , H
hahmojen damagejärjestelmä                M, M




4Ansaintalogiikka/levityskanava

Mallit/assetit/animaatiot/ myyntiin niin gameprefabs.comiin / turbosquidiin / jne..

Itse peli Steamiin jos mahdollista

Peli julkaistaisiin episodeissa ja tämä olisi niistä ensimmäinen, loppuisi cliffhangeriin ja sitten jatkoille voisi hakea AVEK tukea. Jokainen episodi voisi olla ladattavissa ja maksettavissa erikseen pelin kotisivuilla.

Muut jakeluportaalit

Mainosbanneri kotisivuille


5Rahoitusmalli

AVEK?

6Yhteys aikaisempaan aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen ja tutkimukseen, samankaltaiset työt

Cold Fear, Dead Space, Penumbra

7Työmuoto- ja menetelmät

Unityllä tehty peli.
3D mallit ja hahmoanimaatiot Blenderillä.
Pelihahmojen alut Make Humanilla
Normal, Specular ja AO mappeja CrazyBumpilla / XNormal
Lightmappays/ muut efektit Unityllä.
Tekstuurit Photoshopilla
Model Sheetit / portfolio materiaalit rendaan Marmoset Toolbagilla


8Työskentelyaikataulu

Lokakuu -

Design dokumentti (tämä siis kattaa koko pelin juonen, pelimekaniikan, viholliset, puzzlet, äänien jne suunnittelun) , konseptitaide, vihollisten tekoälyn skriptaus, testikenttäpohja tekoälyn testaamista varten.

Marraskuu -

Laivan ja puzzle/tarina-elementteihin ja pelimekaniikkaan tarvittavien objektien mallinnus. Pelaajahahmon pohjan teko Make Human:ssa -> vaatteiden mallinnus, riggaus, animointi, vihollishahmojen pohjan teko Make Human:ssa -> mallinnus, riggaus ja animointi.

Joulukuu -

Hahmon ja mallien tuonti Unityyn, projektin aloitus, Puzzle elementtien skriptaus, pelimekaniikan toteutus, hahmon ohjauksen toteutus, vihollisten tekoälyn testaus,  ampumisen / taskulampun skriptaus.

Tammikuu -

Loppujen pelin objektien mallinnus ,alkuvalikon teko.

Helmikuu -

teksturointi, äänien lisäily, unityn image filtterit, lightmapping, valaisu,      occlusion culling, optimointi, 

Maaliskuu -

panikointi, loppuhiominen, testaus


9Mahdollinen työnjako

Minä teen kaiken.

10Tarvittavat työskentelyluvat

Nope. Ellei sitten koulun iltatyöskentely-lupaa tarvitse.

11Valmiin työn muoto

Unity-projekti / PC:lle käännetty Unity-projektitiedosto.
+ paljon portfolio matskua

12Mahdollisten asiantuntijoiden käyttö

Ei nyt tule mieleen mitään, yritän pärjätä ilman apua..

13Päälähteet luettelona

Öm?

14Muut erityispiirteet ja sopimukset

Ei kait mittää?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti